phi-notes-header.jpg

PHI Factory

Nederland moet circulair zijn in 2050 is vastgesteld in het beleid van onze overheid. Maar hoe transformeer je een grote organisatie van lineair naar circulair?

De gedreven powervrouwen van PHI Factory weten hoe je dit moet doen en waar je aan moet denken. Op projectbasis werken zij voorpartijen als Rijkswaterstaat en de Koninklijke Bibliotheek aan de overgang naar een circulaire bedrijfsvoering, waarbij zij met name expert zijn op gebied van Facility Management.

Phi staat voor de gulden snede. De gulden snede is een stukje eeuwenoude raadselachtige wiskunde waarbij een bepaalde verhouding terug te vinden is over heel de wereld: in architectuur, in de natuur, in kunst... et cetera.Bij de naam 'PHI' is gebruik van het Griekse teken φ natuurlijk een eis. De schoonheid en tegelijkertijd het natuurlijke element hebben wij terug laten komen in logo, huisstijl, diverse modellen en websites. Bijzonder om steeds met deze verhouding rekening te houden!

Nadenken over drukwerk
De circulaire economie is een systeem dat bedoeld is om herbruikbaarheid van producten en grondstoffen te maximaliseren en waardevernietiging te minimaliseren. In het drukwerk houden we hier ook rekening mee. Zo worden de rolbanners voor PHI gedrukt bij De Koning op mooi gerecycled polyethyleen en worden de cassettes hergebruikt. De visitekaartjes zijn gedrukt op 350 grams Cocoon Uncoated 100% recycled papier van WeLoveRecycled.nl. Practice what you preach: op deze manier denken wij mee met PHI en kunnen we met elkaar zorgen dat zij ook zelf circulair werken!

PHI Notes
We weren ook samen met PHI voor hun bijzondere eigen project: PHI Notes, slimme notitieboekjes die steeds opnieuw kunnen worden gebruikt door inzet van uitwisbare pagina's! Wij mochten de vormgeving van de standaard omslagen voor rekening nemen en hebben mogen werken aan ontwerpen voor onder andere ProRail, Booking.com en Humanagement. En natuurlijk hebben we ook een Djen versie van PHI Notes in huis!

Referentie
Geerke Versteeg: 'Djen Design is onze vaste partner voor vormgeving, huisstijl, websites en het vormgeven van al onze illustraties en modellen. Eigenlijk maken ze alles waar wij mee kunnen communiceren en onze circulaire boodschap mee over kunnen brengen. Het snelle schakelen, bereikbaarheid op onmogelijke tijdstippen en het bewaken van onze huisstijl (lees PHI-gevoel) zorgt ervoor dat wij enorm blij zijn met Djen. Ze adviseren ons op een eerlijke oprechte wijze, zijn creatief, staan open voor feedback en sluiten naadloos aan bij onze manier van werken.'

Opdrachtgever
PHI Factory

Website
www.phifactory.com
www.phinotes.com
www.phiaccelerator.com